Bez logistyki e-handel daleko nie zajedzie
Internetowy handel, którego wartość wkrótce sięgnie biliona złotych, z racji wielkiej skali wymaga sprawnych logistycznych partnerów.
Wartość sprzedaży internetowej B2C wyniesie 100 mld zł, a na e-commerce otwierają się mali i duzi przedsiębiorcy. W maju 2019 roku w sieci kupowało 57 proc. internautów, rok później, czyli w maju 2020 roku, było to już 72 proc., a obecnie 60 proc. kupuje regularnie. Dynamika wzrostu jednak nadal będzie bardzo wysoka. Portal eMarketer przewiduje, że w tym roku wartość sprzedaży w internecie w Polsce wzrośnie o ponad 30 proc.
Raport „Co (u)gryzie e-commerce?" przygotowany przez Mobile Institute oraz Izbę Gospodarki Elektronicznej przyznaje, że w 2020 roku powstało prawie 11 800 sklepów internetowych, ale też ponad 5600 zawiesiło działalność.
Odpowiedzi samych konsumentów na pytania o to, jak odbierają działanie e-sklepów w czasach pandemii też są podzielone. 51 proc. badanych jest zdania, że e-sklepy sprawnie dostosowały się do pandemii, 49 proc. – że raczej sobie nie poradziły.
Jedynie 12 proc. internautów nie dostrzega żadnych problemów w e-commerce. Pozostali napotykają różne trudności w zakresie użyteczności e-sklepu, prezentacji produktów, kontaktu z e-sklepem, płatności i dostawy.
Detaliści sięgają po logistyków
Już 46 proc. kupujących w sieci jest przekonanych, że właściwie zakupy w e-commerce są w zupełności wystarczające – oszczędzają czas, dają większy wybór, często...
Archiwum Rzeczpospolitej to wygodna wyszukiwarka archiwalnych tekstów opublikowanych na łamach dziennika od 1993 roku. Unikalne źródło wiedzy o Polsce i świecie, wzbogacone o perspektywę ekonomiczną i prawną.
Ponad milion tekstów w jednym miejscu.
Zamów dostęp do pełnego Archiwum "Rzeczpospolitej"
ZamówUnikalna oferta